Główny lotniskowy wóz strażacki AA-60(543)-160 został opracowany w OKB-8 na podwoziu MAZ-543. Specjalnie dla tego samochodu opracowano pompę o wydajności 60 l/s. Produkcja seryjna została rozpoczęła w 1973 roku w Zakładzie Sprzętu Ogniowego Priluki.
Przeznaczony do gaszenia pożarów statków powietrznych i konstrukcji na lotniskach. Pojazd zapewnia przewóz personelu straży pożarnej, sprzętu pożarniczego i środków gaśniczych; dostarczanie wody ze zbiornika, wodociągu lub zbiornika otwartego; piana powietrzno-mechaniczna przy użyciu środka spieniającego z własnego lub zewnętrznego pojemnika; gaśnicza kompozycja bromoetylowa, kompozycje proszkowe; prowadzenie prac zapewniających ewakuację pasażerów i członków załogi statku powietrznego ze strefy wypadku. W przeciwieństwie do pojazdów uruchamianych, główny wóz strażacki przybywa na miejsce pożaru na wezwanie. AA-60 można stosować w każdych warunkach klimatycznych przy temperaturze powietrza od -35 do +35°C.
W korpusie AA-60 znajdują się zbiorniki na wodę (11 000 l, w modelu 160.01 - 12 000 l) i środek pieniący (900 l), z tyłu znajduje się pompa PN-60. Pompa w modelu 160.01 napędzana jest autonomicznym silnikiem gaźnikowym ZIL-375 o mocy 180 KM. (zainstalowany w komorze pompy), dzięki czemu pompa może pracować w ruchu przy dowolnej prędkości. Aby zapewnić pracę w zimie, zbiorniki, pompa i silnik główny są wyposażone w elektryczny system ogrzewania. Aby zasilić system, a także innych odbiorców energii elektrycznej, w samochodzie zainstalowany jest generator. W przypadku awarii generatora istnieje system podgrzewania benzyny. Pod przednim zderzakiem zamontowane są 4 generatory piany GPS-600, a w tylnej części 2 generatory piany GPS-200. Połączony monitor z systemem sterowania i rurociągiem zasilającym jest zainstalowany z przodu pomiędzy kabinami. Sterowanie monitorem i generatorami piany pod zderzakiem odbywa się z kabiny kierowcy lub ręcznie. Do gaszenia pożarów w pomieszczeniach zamkniętych, kabinie i kabinie statku powietrznego pojazd wyposażony jest w 2 przenośne bromoetylowe instalacje gaśnicze SZhB-50 oraz gaśnicę proszkową OP-100. Do otwierania kadłuba służą 2 piły tarczowe PDS-400.
Produkcja seryjna AA-60 trwała do 1982 roku, kiedy to zastąpiono go bardziej zaawansowanym AA-70(7310)-220 .