Porsche 911 SC/RS [1982]
Motoryzacja
5 l
2
Numbers Built: 20
Configuration: Type 908/18 H-6 DOHC 24v
Location: Rear, longitudinal
Displacement: 2.994 l (182.7)
Aspiration: N/A (Kugelfisher fuel injection)
Power: 290 bhp
Gearbox: Type 915 5-speed manual
Drive: RWD
Weight: 960 kg
911 SC/RS był transferem z Grupy C. Sponsor, Rothmans, potrzebował maszyny do rywalizacji w Grupie B, więc naturalnie wybór padł na 911. Każdy pojazd wysłużony już w grupach 1-4 mógł otrzymać homologację do Grupy B. W 1982 Porsche ponownie złożyło papiery dla 911 SC Group 3 i, po opracowaniu 20 wersji evo, mogli się ścigać w Grupie B pojazdem o nazwie RS.
Nowe zasady jednak mówiły, że jak masz większy silnik, to musisz mieć ponad 1100 kg masy własnej pojazdu. Dlatego silnik SC/RS bazował na wcześniejszej jednostce 3.0 z modelu SC zamiast najnowszej Carrery 3.2. Rothmans we współpracy z Shellem i Michelinem przelali cały hajs do zespołu Prodrive z bazą w Silverstone. Z 20 powstałych wersji evo - 5 jeździło w barwach Prodrive. Resztę sprzedano jako pojazdy cywilne. Takim pojazdem Rothmans Porsche Rally Team radził sobie nawet nieźle we wczesnej fazie Grupy B, ale wyżej dupy skoczyć nie mógł, bo konkurencja miała 4x4. Najlepszym wynikiem było 3 miejsce na 1982 Monte Carlo i dwóch Rajdach Korsyki (1982 i 1985).
Warto zauważyć, że prawie cały katalog Porsche miał homologacje Grupy B. Można było się ścigać wszystkim: 924, 928 i 944. Większość startowała w mniejszych eventach na asfalcie i żadna nie mogła się równać z 911. Koniec końców Porsche chciało wymienić 911 na 959 Gruppe B, ale fala opóźnień w fazie projektowania przedłużyła sportową karierę SC/RS aż do zamknięcia Grupy B w 1986.
Configuration: Type 908/18 H-6 DOHC 24v
Location: Rear, longitudinal
Displacement: 2.994 l (182.7)
Aspiration: N/A (Kugelfisher fuel injection)
Power: 290 bhp
Gearbox: Type 915 5-speed manual
Drive: RWD
Weight: 960 kg
911 SC/RS był transferem z Grupy C. Sponsor, Rothmans, potrzebował maszyny do rywalizacji w Grupie B, więc naturalnie wybór padł na 911. Każdy pojazd wysłużony już w grupach 1-4 mógł otrzymać homologację do Grupy B. W 1982 Porsche ponownie złożyło papiery dla 911 SC Group 3 i, po opracowaniu 20 wersji evo, mogli się ścigać w Grupie B pojazdem o nazwie RS.
Nowe zasady jednak mówiły, że jak masz większy silnik, to musisz mieć ponad 1100 kg masy własnej pojazdu. Dlatego silnik SC/RS bazował na wcześniejszej jednostce 3.0 z modelu SC zamiast najnowszej Carrery 3.2. Rothmans we współpracy z Shellem i Michelinem przelali cały hajs do zespołu Prodrive z bazą w Silverstone. Z 20 powstałych wersji evo - 5 jeździło w barwach Prodrive. Resztę sprzedano jako pojazdy cywilne. Takim pojazdem Rothmans Porsche Rally Team radził sobie nawet nieźle we wczesnej fazie Grupy B, ale wyżej dupy skoczyć nie mógł, bo konkurencja miała 4x4. Najlepszym wynikiem było 3 miejsce na 1982 Monte Carlo i dwóch Rajdach Korsyki (1982 i 1985).
Warto zauważyć, że prawie cały katalog Porsche miał homologacje Grupy B. Można było się ścigać wszystkim: 924, 928 i 944. Większość startowała w mniejszych eventach na asfalcie i żadna nie mogła się równać z 911. Koniec końców Porsche chciało wymienić 911 na 959 Gruppe B, ale fala opóźnień w fazie projektowania przedłużyła sportową karierę SC/RS aż do zamknięcia Grupy B w 1986.