Nissan Skyline H/T 2000GT-X KGC10 [1971]

3
Configuration: Nissan L20SU Straight 6 SOHC
Location: Front, longitudinal
Displacement: 1.998 l (121.7)
Aspiration: N/A (2 carburetors)
Power: 128 bhp
Gearbox: 4-speed manual
Drive: FWD
Weight: 1095 kg
Top Speed: 175 km/h (109 mph)
0-100: 10.0s

We wrześniu 1971 w modelu wymieniono silnik ze starej G-7 z czasów Prince'a na L20SU. Ta wersja miała podwójny gaźnik i osiągała 130 koni mocy. Podwozie już było praktycznie zaprojektowane z myślą o 6 cylindrach w rzędzie, więc nie byłoby cyrków z przedłużaniem auta jak z S54. Jeśli chodzi o model 2000GT - GT-X to była jedna z końcowych konfiguracji ale za to z górnej półki.

W '72 weszła już nowa - 4-ta generacja Skylineów. Cała generacja C10 powstawała przez 4 tylko lata - od 1968 do 1972 ale zdołała zapisać się w historii zarówno marki, jak i japońskiej oraz światowej motoryzacji. Seria C10 konkurowała z Porsche, Mazdą i Toyotą oraz rozpoczęła modę na drift i street racing - ale o tym następnym razem. Nie był zbytnio eksportowany, ale parę sztuk dostało się do Australii.
Nissan Skyline H/T 2000GT-X KGC10 [1971]
0.045800924301147