Przyszłość postaci w Lidze Legend

33
Przyszłość postaci w Lidze Legend
Zacznijmy od tego, że ten tekst będzie w chuj długi. Więc jak nie zainteresuje cię po pierwszych 2-3 zdaniach, to se odpuść bo szkoda twojego czasu. Oglądam sobie skrót JDG vs T1 2022, patrzę na championy jakie tam grają i tak sobie myślę. Rito prędzej czy później będzie musiało albo przestać wypuszczać championów albo kasować starych żeby dodać nowych. W końcu jak masz postacie z tak beznadziejnym win-rate i co ważniejsze pick-rate jak Azir czy Ryze, i żadna ilość reworków nie wydaje się działać, to najlepszym rozwiązaniem wydaje się zezłomowanie ich. Jednak, jak wszyscy gracze wiedzą, solo-q a pro-play to dwie różne bestie, i postacie niemal nie używane przez zwykłych graczy, mogą być OP jako grane razem z całą drużyną. Do czego zmierzam. Nie wypuszczanie bądź kasowanie postaci wiąże się wg. mnie z jedną konkretną zmienną. Mianowicie, przystępność gry. Do głowy przychodzi mi jeszcze ilość miejsca na dysku przeciętnego gracza ligi, ale powiedzmy sobie szczerze, pojedyńcza postać raczej nie zabiera zbyt dużo miejsca w plikach gry, o ile w ogóle to jest przechowywane na twardym dysku gracza, a nie w chmurze Riotu(sorry nie znam się). W takim wypadku, jedynym problemem jest nadmiar różnorodności. Jak wszyscy wiedzą, co za dużo to nie zdrowo. Powiedzmy że Rito dojdzie do 500 postaci i w tym momencie, 90% gier jest rozgrywanych przy użyciu zaledwie 50% dostępnych champów. Co za tym idzie? Nie tylko fakt, że fandom 90% postaci, które nie dostały buffa od roku jest wkurwiony, ale co ważniejsze, gracze, którzy w swoich ostatnich grach trafili na bohatera, który jest OP od kilku lat, ale nie dostał nerfa bo trafia się w jednej grze na tysiąc, będą srogo wkurwieni, przez co rito znerfi tego "podrzędnego" bohatera do niegrywalnego poziomu i nie spojrzy na niego przez następny rok. Częściowym rozwiązaniem mogłoby tu być podzielenie selekcji bohaterów, na tych grywalnych w Solo Q, grach turniejowych, grach customowych i innych trybach gry, by nie dojść do momentu, gdy postacie trzeba będzie usuwać, lub dojść tam jak najpóźniej. Zakładając, że będą pojawiały się minimum 3 nowe postacie na sezon, w przeciągu 25 lat dobijemy luzem 215 postaci. To jest optymityczny scenariusz. Ale patrząc jak dynamicznie rozwija się lore, jak bardzo gracze chcą zobaczyć chociażby więcej postaci pojawiających się w Legends of Runeterra, jestem naprawdę ciekaw, jak według was rozwinie się liga pod względem wydawania postaci i ogólnego game-playu. Jeżeli dotrwaliście do teraz, napisałem ten post tylko żeby wiedzieć co o tej sprawie myślą inni gracze ligi. (Zdjęcie bo nie wiedziałem co innego wstawić do pierwszego posta).
0.047016143798828