I ty możesz zostać dziennikarzem! Jak pisać artykuły dla dużych portali
Wiedza
3 m
3
Na poniższym kursie nauczycie się jak pisać artykuły dla dużych portali (WP, Onet, Interia, O2 itp.). Na wstępie dodam że trzeba się pozbyć szacunku do samego siebie i jakichkolwiek ambicji. Od dzisiaj gównymi wytycznymi waszych poczynań będa hasła "clickbait" , "emocje", "brak wartościowej treści" oraz "lanie wody".
1. Znajdź mało znaczący temat który wywołuje emocje (np. kot wszedł na drzewo i zejśc nie może).
2. Utwórz tytuł który nie może wyjaśniać w żaden sposób o czym jest artykuł. Tytuł musi zawierać dużo wyrażeń dramatyzujących i podkręcających emocje (i wykrzykniki! koniecznie!), np. "Dramatyczna akcja! Powodzenie ratunku wisiało na włosku!".
3. Zmyśl postacie, najlepiej takie swojskie, przyjazne, z życia codziennego - pani Zosia, pan Andrzej, córeczka Marta.
4. Opisz historię zmyślonych postaci luźno związaną z tematem, najlepiej żeby zaczynało się od jakegoś emocjonalnego motywu, np. "Pani Zosia z panem Andrzejem córeczce coś czego pragnęła od bardzo dawna". Możesz opisać 10 pokoleń wstecz.
5. Lej wodę ile wlezie byle jakkolwiek nawiązywało do tematu lub zmyślonych postaci, np. "Dla Marty to było spełnienie marzeń, kotek nie odstępował jej na krok, bardzo się do niego przywiązała i codziennie głaskała po miękkim futerku, teraz przeżywała prawdziwy dramat!".
6. Emocje!!!!! Więcej emocji! Nie musi byc logiki, faktów - emocje! Ma rozczuclać, denerwować, złościć, wzruszać. Nieważne co, byle były emocje. Im mocjniejsze tym lepiej.
7. Dalej lej wodę. Tekst musi być odpowiednio długi żeby mogło się wyświetlić więcej reklam na stronie z artykułem. Np. dodaj relację kolejnej zmyślonej postaci, np. "Sąsiedzi nie mogą uwierzyć że takie nieszczęście spotakło taką dobrą rodzinę - To naprawdę ciężkie jak ta dziewczynka i jej rodzice musieli cieprieć w tamtej chwili - mówi sąsiadka, pani Alicja"
8. Ubarwiaj, podkrecaj, dramatyzuj. Nie "dziewczynka płakała", tylko "przerażona dziewczynka szlochała z rozpaczy".
9. Pod żadnym pozorem dalej nie wolno Ci napisać o co chodzi! Czytelnik ma przejechać tekst do końca bo inaczej reklamy mu sie nie wyświetlą!
10. Kiedy dramatyzm już osiągnie odpowiedni pułap, zmyśl bohatera, np. "Na wieść o dramacie małej Marty, sąsiad zaoferował pomoc". I tu powtórka punktu 5, 6, 7, 8, 9.
10. Gdy artykuł będzie już wystarczająco długi napisz o co naprawdę chodzi - "Kot nie mógł zejść z drzewa". Dalej nic nie trzeba pisać bo po poznaniu tematu nikt dalej czytać nie będzie.
Dziękujemy za ukończenie kursu, od dzisiaj mogą Państwo pisać gówno-kontent do każdego z dużych portali.
1. Znajdź mało znaczący temat który wywołuje emocje (np. kot wszedł na drzewo i zejśc nie może).
2. Utwórz tytuł który nie może wyjaśniać w żaden sposób o czym jest artykuł. Tytuł musi zawierać dużo wyrażeń dramatyzujących i podkręcających emocje (i wykrzykniki! koniecznie!), np. "Dramatyczna akcja! Powodzenie ratunku wisiało na włosku!".
3. Zmyśl postacie, najlepiej takie swojskie, przyjazne, z życia codziennego - pani Zosia, pan Andrzej, córeczka Marta.
4. Opisz historię zmyślonych postaci luźno związaną z tematem, najlepiej żeby zaczynało się od jakegoś emocjonalnego motywu, np. "Pani Zosia z panem Andrzejem córeczce coś czego pragnęła od bardzo dawna". Możesz opisać 10 pokoleń wstecz.
5. Lej wodę ile wlezie byle jakkolwiek nawiązywało do tematu lub zmyślonych postaci, np. "Dla Marty to było spełnienie marzeń, kotek nie odstępował jej na krok, bardzo się do niego przywiązała i codziennie głaskała po miękkim futerku, teraz przeżywała prawdziwy dramat!".
6. Emocje!!!!! Więcej emocji! Nie musi byc logiki, faktów - emocje! Ma rozczuclać, denerwować, złościć, wzruszać. Nieważne co, byle były emocje. Im mocjniejsze tym lepiej.
7. Dalej lej wodę. Tekst musi być odpowiednio długi żeby mogło się wyświetlić więcej reklam na stronie z artykułem. Np. dodaj relację kolejnej zmyślonej postaci, np. "Sąsiedzi nie mogą uwierzyć że takie nieszczęście spotakło taką dobrą rodzinę - To naprawdę ciężkie jak ta dziewczynka i jej rodzice musieli cieprieć w tamtej chwili - mówi sąsiadka, pani Alicja"
8. Ubarwiaj, podkrecaj, dramatyzuj. Nie "dziewczynka płakała", tylko "przerażona dziewczynka szlochała z rozpaczy".
9. Pod żadnym pozorem dalej nie wolno Ci napisać o co chodzi! Czytelnik ma przejechać tekst do końca bo inaczej reklamy mu sie nie wyświetlą!
10. Kiedy dramatyzm już osiągnie odpowiedni pułap, zmyśl bohatera, np. "Na wieść o dramacie małej Marty, sąsiad zaoferował pomoc". I tu powtórka punktu 5, 6, 7, 8, 9.
10. Gdy artykuł będzie już wystarczająco długi napisz o co naprawdę chodzi - "Kot nie mógł zejść z drzewa". Dalej nic nie trzeba pisać bo po poznaniu tematu nikt dalej czytać nie będzie.
Dziękujemy za ukończenie kursu, od dzisiaj mogą Państwo pisać gówno-kontent do każdego z dużych portali.