Focke-Wulf Fw 190
7 l
1
Przykład niemieckiej myśli technologicznej, która opiera się na uniwersalności konstrukcji. Powstało wiele różnych wersji, w tym "klejone" przez mechaników z uszkodzonych.
Napęd stanowił silnik BMW 801 C-1, D-2, Junkers Jumo 213 A-1 lub E-1. Najszybsza wersja osiągała 740km/h, najwolniejsza ok. 500km/h.
Uzbrojenie w zależności od wersji stanowiły kmy 7,92mm, 13mm, działka 20 i 30mm. Podwieszane uzbrojenie, również zależne od wersji, stanowiły 2 rakiety 210mm (na zdjęciu), pakiet 14 rakiet znacznie mniejszego kalibru, bomby o masie 50kg, 500kg a nawet 1800kg zwanych Szatanem. Niektóre były w stanie wystrzeliwać dwie torpedy.
Początki konstrukcji sięgają 1937 roku. W 1944 na modelu D oparto konstrukcję Ta 152.
Repliki produkuje się współcześnie.
Napęd stanowił silnik BMW 801 C-1, D-2, Junkers Jumo 213 A-1 lub E-1. Najszybsza wersja osiągała 740km/h, najwolniejsza ok. 500km/h.
Uzbrojenie w zależności od wersji stanowiły kmy 7,92mm, 13mm, działka 20 i 30mm. Podwieszane uzbrojenie, również zależne od wersji, stanowiły 2 rakiety 210mm (na zdjęciu), pakiet 14 rakiet znacznie mniejszego kalibru, bomby o masie 50kg, 500kg a nawet 1800kg zwanych Szatanem. Niektóre były w stanie wystrzeliwać dwie torpedy.
Początki konstrukcji sięgają 1937 roku. W 1944 na modelu D oparto konstrukcję Ta 152.
Repliki produkuje się współcześnie.