Talbot Horizon [1981]
Motoryzacja
5 l
2
Talbot Horizon [1981]
Numbers Built: 2
Configuration: Lotus Tpe 911 straight 4
Location: Mid, longitudinal
Displacement: 2.174 l (132.6)
Aspiration: Turbocharger
Power: 300 bhp
Gearbox: ZF 5 speed manual gearbox
Drive: RWD
Top Speed:
0-100: 13 may 12:00
W latach '70 padło kilka marek, jak Simca czy Chrysler Europe, więc PSA zdecydowało powołać nowy twór w ich miejsce. Do nowopowstałej marki Talbot podłączono Talbot Sport, które zająć się miało opracowywaniem projektów do Grupy B. Talbot Horizon jako somochód cywilny został przedstawiony w 1978 roku, był to FF i miał w zamyśle kraść klientów Fordowi Escortowi MkIII. 3 lata później padła decyzja o rozpoczęciu prac nad modelem rajdowym na jego bazie.
Szef Chryslera Des O'Dell wciąż miał w głowie projekt Renault 5 Turbo z silnikiem centralnie i napędem na tył w malutkim pojeździe skonstruowanym z myślą o przednim napędzie. Użycie silnika ze ścigającego się już w rajdach pojazdu, to była norma u każdego, bo takie jednostki były już sprawdzone w boju. Talbot więc zagadał do Lotusa i wyciągnął jednostkę z Talbot Sunbeam-Lotus i ułożyli ją za siedzeniami w kabinie. Wolnossący silnik mógł pochwalić się mocą rzędu 250 koni mechanicznych ale prototyp dostał turbinę od panów z Lotusa i wtedy było to około 300 koni. Info nie jest pewne, ale chyba tylko jeden z dwóch pojazdów był uturbiony.
Były jakieś testy podczas Rajdu Wielkiej Brytanii w 1981 a wkrótce po zakończeniu sezonu grupa PSA zapwiedziała prace nad Peugeotem Talbot Sport - specjalnie do Grupy B. Miał on dostać napęd na wszystkie koła i z założenia miał niszczyć rywali. Tak powstał 205 Turbo 16. W 1981 Talbot wygrał w klasyfikacji konstruktorów ale pojazd w roku następnym startował w biednej kategorii - B/9. Samba Rallye radziła sobie świetnie w swojej kategorii ale z największymi bydlakami nawet nie miała szans i Peugeot GTi przyćmił jej dokonania.
Najprawdopodobniej powstały tylko dwie sztuki takigo Talbota aż do czasu gdy Peugeot przejął kwestię rajdów całkowicie i skasował projekt. Francuzi podjęli właściwą decyzję i odnieśli spore sukcesy... ale nie sposób nie odnieść poczucia, że okradli nieco swoich kolegów z marzeń.
Numbers Built: 2
Configuration: Lotus Tpe 911 straight 4
Location: Mid, longitudinal
Displacement: 2.174 l (132.6)
Aspiration: Turbocharger
Power: 300 bhp
Gearbox: ZF 5 speed manual gearbox
Drive: RWD
Top Speed:
0-100: 13 may 12:00
W latach '70 padło kilka marek, jak Simca czy Chrysler Europe, więc PSA zdecydowało powołać nowy twór w ich miejsce. Do nowopowstałej marki Talbot podłączono Talbot Sport, które zająć się miało opracowywaniem projektów do Grupy B. Talbot Horizon jako somochód cywilny został przedstawiony w 1978 roku, był to FF i miał w zamyśle kraść klientów Fordowi Escortowi MkIII. 3 lata później padła decyzja o rozpoczęciu prac nad modelem rajdowym na jego bazie.
Szef Chryslera Des O'Dell wciąż miał w głowie projekt Renault 5 Turbo z silnikiem centralnie i napędem na tył w malutkim pojeździe skonstruowanym z myślą o przednim napędzie. Użycie silnika ze ścigającego się już w rajdach pojazdu, to była norma u każdego, bo takie jednostki były już sprawdzone w boju. Talbot więc zagadał do Lotusa i wyciągnął jednostkę z Talbot Sunbeam-Lotus i ułożyli ją za siedzeniami w kabinie. Wolnossący silnik mógł pochwalić się mocą rzędu 250 koni mechanicznych ale prototyp dostał turbinę od panów z Lotusa i wtedy było to około 300 koni. Info nie jest pewne, ale chyba tylko jeden z dwóch pojazdów był uturbiony.
Były jakieś testy podczas Rajdu Wielkiej Brytanii w 1981 a wkrótce po zakończeniu sezonu grupa PSA zapwiedziała prace nad Peugeotem Talbot Sport - specjalnie do Grupy B. Miał on dostać napęd na wszystkie koła i z założenia miał niszczyć rywali. Tak powstał 205 Turbo 16. W 1981 Talbot wygrał w klasyfikacji konstruktorów ale pojazd w roku następnym startował w biednej kategorii - B/9. Samba Rallye radziła sobie świetnie w swojej kategorii ale z największymi bydlakami nawet nie miała szans i Peugeot GTi przyćmił jej dokonania.
Najprawdopodobniej powstały tylko dwie sztuki takigo Talbota aż do czasu gdy Peugeot przejął kwestię rajdów całkowicie i skasował projekt. Francuzi podjęli właściwą decyzję i odnieśli spore sukcesy... ale nie sposób nie odnieść poczucia, że okradli nieco swoich kolegów z marzeń.