Chevrolet Corvette C1 Roadster [1953]
Motoryzacja
5 l
6
Numbers Built: 4640
Configuration: Blue Flame Straight 6 OHV
Location: Front, longitudinal
Displacement: 3.859 l (235.5)
Aspiration: N/A
Power: 150 bhp
Gearbox: 3-speed Powerglide Automatic
Drive: RWD
Weight: 1309 kg
Top Speed: 164 km/h (102 mph)
0-100: 11.0s
W nowojorskim hotelu Waldorf Astoria miała miejsce Motorama 1953, podczas której to przedstawiono światu legendę motoryzacji - Corvettę. Zdecydowanie nie porwała tłumu od razu - wręcz przeciwnie, po 3 latach chciano nawet zaprzestać produkcji. Chevrolet Corvette był odpowiedzią GM na stale rosnące zapotrzebowanie na europejskie kabriolety. Podczas projektowania nadwozia skupiono się na zachowaniu niewielkiej wagi, co pozwoliłoby konkurować z małymi roadsterami z europejskim rodowodem. Sporo zaoszczędzono wykonując całą karoserię z włókna.
Samochód napędzała 150-konna rzędowa jednostka o sześciu cylindrach połączona z 3-biegową skrzynią Powerglide. W połowie 1954 auto dostało boosta w postaci dodatkowych 5 koni mechanicznych a w ostatnim roku produkcji tej serii (C1), czyli 1955, auto można było już nabyć ze 195-konnym V8 i 3-biegowym manualem.
Samochody wychodziły z fabryki we Flint, w Michigan już w czerwcu 1953. Wszystkie 300 sztuk (w pierwszym roku powstało tylko tyle) miały czerwone wnętrze. Na sezon 1954 planowano zwiększyć produkcję do 10000 modeli, ale finalnie było ich 3640 z czego 1/3 się NIE SPRZEDAŁA do końca roku. Kiedy koniec Corvetty był już tuż-tuż, wyprodukowano ledwie 700 sztuk modelu '55 Corvette.
Co zawiniło? Napewno sukces Forda Thunderbirda [1955] był główną przyczyną słabej sprzedaży. W odpowiedzi Chevrolet musiał mocno przeprojektować cały model na rok 1956. Zmianie uległo zawieszenie, silnik i karoseria. Po ciężkich trzech latach nadszedł koniec posuchy i od 1956 sprzedaż rosła z roku na rok coraz bardziej. Auto numer 10000 zjechało z fabryki w 1960.
Configuration: Blue Flame Straight 6 OHV
Location: Front, longitudinal
Displacement: 3.859 l (235.5)
Aspiration: N/A
Power: 150 bhp
Gearbox: 3-speed Powerglide Automatic
Drive: RWD
Weight: 1309 kg
Top Speed: 164 km/h (102 mph)
0-100: 11.0s
W nowojorskim hotelu Waldorf Astoria miała miejsce Motorama 1953, podczas której to przedstawiono światu legendę motoryzacji - Corvettę. Zdecydowanie nie porwała tłumu od razu - wręcz przeciwnie, po 3 latach chciano nawet zaprzestać produkcji. Chevrolet Corvette był odpowiedzią GM na stale rosnące zapotrzebowanie na europejskie kabriolety. Podczas projektowania nadwozia skupiono się na zachowaniu niewielkiej wagi, co pozwoliłoby konkurować z małymi roadsterami z europejskim rodowodem. Sporo zaoszczędzono wykonując całą karoserię z włókna.
Samochód napędzała 150-konna rzędowa jednostka o sześciu cylindrach połączona z 3-biegową skrzynią Powerglide. W połowie 1954 auto dostało boosta w postaci dodatkowych 5 koni mechanicznych a w ostatnim roku produkcji tej serii (C1), czyli 1955, auto można było już nabyć ze 195-konnym V8 i 3-biegowym manualem.
Samochody wychodziły z fabryki we Flint, w Michigan już w czerwcu 1953. Wszystkie 300 sztuk (w pierwszym roku powstało tylko tyle) miały czerwone wnętrze. Na sezon 1954 planowano zwiększyć produkcję do 10000 modeli, ale finalnie było ich 3640 z czego 1/3 się NIE SPRZEDAŁA do końca roku. Kiedy koniec Corvetty był już tuż-tuż, wyprodukowano ledwie 700 sztuk modelu '55 Corvette.
Co zawiniło? Napewno sukces Forda Thunderbirda [1955] był główną przyczyną słabej sprzedaży. W odpowiedzi Chevrolet musiał mocno przeprojektować cały model na rok 1956. Zmianie uległo zawieszenie, silnik i karoseria. Po ciężkich trzech latach nadszedł koniec posuchy i od 1956 sprzedaż rosła z roku na rok coraz bardziej. Auto numer 10000 zjechało z fabryki w 1960.