Komu świecisz, mi czy sobie?

74
Obrazek żeby nie zaśmiecać 

Witam,
Pacjent: Seat Ibiza 2 FL 2002r
Silnik: 1.4 8 zaworów 60km AKK
Przebieg: 75kkm (tak poniżej 100kkm)

Po lekkim dodaniu gazu silnik poszarpuje/trzęsie regularnie bez zmian w częstotliwości w zależności od prędkości i jest to najbardziej odczuwalne właśnie w okolicach 2200-3000obr/min na 4 biegu. Na 1 i 2 nie czuję tego, na 3 i 5 delikatnie, tak samo jak się wciśnie do dechy to szarpanie lekko słabnie. Jak jedzie więcej osób czyli jest większe obciążenie to szarpie zauważalnie mocniej.



Nie są to na pewno koła ani opony bo felgi sprawdzane i wyważane już kilka razy bez zmian.
Wymieniłem świece, kable, rozrząd sprawdzony, paliwo na dobrej stacji, silnik nie faluje na wolnych obrotach, przegubów nie słychać, przy skręcaniu to samo, filtr powietrza ma z 5kkm przejechane, błędów brak. Przepustnica wyczyszczona, EGR w tym silniku brak (nie był montowany), przepływomierza też brak. Kolor świec poprawny (co prawda były mocno zużyte ale tak to jest jak producent zaleca wymianę co 80-90kkm bo były platynowe) i też po wymianie bez zmian. Na cewce przebić brak. Nie zależy to od temp otoczenia. Filtr paliwa wymieniony, sprzęgło w dobrym stanie i wyregulowane, na półosiach brak nadmiernego luzu, sonda lambda faluje w zakresie ok 0.10V-0.67V na jałowym.

Mi się już skończyły pomysły więc może ktoś coś podpowie.
Komu świecisz, mi czy sobie?
0.056581020355225